Sacharidy - glykogen.

14. 9. 2014, autor: Patrik Iláš

Co to je glykogen.

banany-nahled Ať už se snažíte hubnout nebo přibrat, první potréninkové hroznove-vino  jídlo by mělo obsahovat sacharidy. Nemusí to být nutně gainer, svůj úkol dobře splní i rychlý cukr z ovoce, jako je banán nebo hroznové víno. U člověka, který hubne by dávka po tréninku měla obsahovat kolem 30 g sacharidů, u člověka, který chce přibrat více. Vyčerpané svaly potřebují rychle doplnit energii a začít regenerovat.

glycogen-nahled Se sacharidy úzce souvisí glykogen, což je energie pro náš výkon, který je uložen ve svalech a játrech. Netrénovaný člověk má v zásobě kolem 400 g glykogenu, sportovec může dosáhnout až dvojnásobné dávky. 2/3 se ukládají ve svalech a 1/3 je v játrech. Velký vliv na velikost glykogenových zásob má strava bohatá na sacharidy. Při tréninku je zásoba vyčerpána po 40 - 80 minutách, v závislosti na cvičení. Po této době začíná tělo využívat jako zdroj energie aminokyseliny BCAA a glutamin.

Pokud chcete růst, bez sacharidů to prostě nejde. A nepomůžou Vám k tomu ani bílkoviny. Ty jsou samozřejmě po tréninku potřeba taky, ale bez dostatečného příjmu cukrů, nebudou kvalitně transformovány do svalů. Když si po tréninku dáte jako první nápoj s bílkovinami, tělo si je bude složitě štěpit na sacharidy a to je zbytečná a hlavně drahá varianta. Sacharidy jsou vždy levnější, než bílkoviny. 

ovoce-nahled

 
Obsah ve 100g
potravina sacharidy energie
banány 24 g 387 Kj/93 kcal
hroznové víno 17 g 300 Kj/72 kcal
švestky 15 g 225 Kj/54 kcal
jablka 13 g 212 Kj/51 kcal
hrušky 12 g 217 Kj/52 kcal
meruňky 12 g 208 Kj/50 kcal
broskve 12 g 204 Kj/49 kcal

Komentáře

Ještě nebyl napsán žádný příspěvěk. Buďte první!

Přidejte Váš příspěvek

(youtube) (foto)
Text: *

*) Povinné položky

Zákaznický servis

Patrik Iláš - prodejce 
Tel.: 606 838 221
obchod@fitness13.cz 

Těším se na Vás v naší kamenné prodejně.

© 2012-2015 Fitness 13